A Story about Young Teenagers.

Assalamualaikum and HI

Boring betul petang macamni. So tadi rajin lah aku pergi melayari internet, eleh buka Facebook je pon. Kategori internet jugak lah tu kan ? HOHO. So macamni lah kalau nak dijadikan cerita., tengah rajin rajin aku onlne dan aku pun baca lah status status member aku kan. Kata member bukan member pun. Kawan facebook lebih tepat.

Baca status mereka yang berbunyi lebih kurang seperti ini,

"Menunggu suamiku pulang dari solat Jumaat."
 "Wahai abang, sekiranya umur aku tak panjang. Aku berharap dapat mencarikan dirimu calon isteri untuk menggantikan diriku to @misterMAMAMAH"
"Wahai suamiku, jikalau anak-anak kita sudah lahir, dan aku tidak boleh bersamamu aku ingin kau....." 

Yadda yada yada. Eh kalau ikut umur mereka memang masih dibawah umur. Same goes to me. Tapi the problem is... PERLU KE KAU MENGGUNAKAN PERKATAAN SEPERTI ITU ? PMR pun belum lepas nak cerita pasal suami anak bini ? Belajar lah dulu elok elok adik oi. Sekolah sampai lapan tingkat baru kau nak cerita tentang anak bagai. Kalau mak abah mereka tengok apa rasa ya ? *evil laugh*

Tapi sesungguhnya, YA. Memang betul. Teenagers now mereka lebih suka berfikir seperti mereka sudah kahwin dengan pakwe mereka dan langsung tak segan apatah lagi yang ambil gambar cium pipi tu. Yang cium mulut tu lagi lah. Kau ngaku kau kawin muda pun orang tak percaya. Biasa orang yang ah kawin lebih malu tunjuk semua bena tu, padahal sudah HALAL. Korang buat tu ini semua HARAM okeh.

 Permulaan kau bermadah ah di Facebook. Padahal di Facebook kau bermadah untuk apa lah ? mai cite dekat akak. Tak ada guna. Orang yang baca pun like...

"Boring."
"Awhh so sweet"
"Bodoh ! Kecil kecil menggatal. Nak kahwin sangat dah tu."

Haa, betul. This is the reality. Seriusly, awak nak ke orang cemuh awak macamtu dik? Kalau akak takmo lah. Tak mengapa. Terima kasih aje. 

Apa apa pun, kita sebagai perempuan kena lah jaga kehormatan kita dik. Umuq belum cecah 18 dah cerita pasal pasal macamtu. Malu sikit ye dik. Mak ayah hanto gi sekolah bukan untuk belajar tentang buat anak atau cerita kahwin kahwin ye. Mak abah hanto untuk pergi belajar. Ilmu tu yang dibawa sampai mati. Cerita kahwin kau dekat facebook tu tak bawa pun gi mati. Gi mati lah !! LOLS.

Ingat, belajar baru bercinta. Kau bercinta sekarang, bodohnya sekarang. Kau bercinta nanti, pandainya nanti. Belajar dulu.

No comments:

Post a Comment