#MiaGoVacation : Island Hopping to Pulau Bohey Dulang & Pulau Sibuan | Part Two

Assalamualaikum dan HI

Okay kita sambung semula cerita kita tentang jalan jalan ke Pulau ni. Sengaja supaya bagi penerangan dan keseronokkan tentang pulau-pulau cantik yang ada di Malaysia ni. Asyik nak ke Hawaii, nak ke Bora-bora island, elok pergi Pulau yang ada di negara kita ni. Membantu industri pelancongan dalam negeri beb! Fuh, hebat sungguh berkata-kata. Okay jom sambung cerita!


Cerita start dari sini bah...

Sampai ke Pulau Bohey Dulang. Mengambil masa satu jam juga dari Jeti Semporna tu ke Pulau Bohey Dulang ni. Tapi memang tak terasa pun. Yelah, sejuk angin tu lagi, main main air di boat lagi, gelak gelak, selfie selfie, borak borak, memang tak terasa satu jam tu.

Selfie Selfie eh tiba tiba sampai ke destinasi. Time ni memang nak menangis gila-gila lah, sebab tak bawa camera. Student kan, so camera tertinggal di semenanjung uhuks uhuks. So sampai di Bohey Dulang first kena isi borang apa semua. Lepasu, kita mendaki ke atas Bohey Dulang ! Yay!

Pendakian mengambil masa yang lama juga lah. rasanya satu jam kot. sebab kitaorang sambil jalan dengan termengah-mengah. Dah otak photographer, yang penting dapat view yang menarik, aku gigihkan diri untuk mendaki. First time mendaki sebenarnya ni huhu.

okay jom layan gambar :D

Tengah tengah hutan tu ada pulak tangga, apalagi makcik selfie lah :)


Then aku pun berusaha naik ke atas dan naik dan naik. Siap buka lagu Taylor Swift tu. Lagu Taylor Swift marathon. Menyanyi dan menggila dengan sorang kawan. Tak ingat pula sebab time tu dah syok berjalan sampai tak perasan kawan dekat belakang. Hahaha.

Naik naik sampai ke 400m kemudian jalan lagi 500m kemudian naik lagi..... siap nampak kawan dekat atas. sekali jumpa tiang yang ke 600m. Apa lagi, berlari lah 100meter tu sematamata nak naik ke atas.

Sampai atas, minum air kawan dulu. Sampai je terus minta air orang. Bukan tengok pemandangan dulu. aduh masalah betul aku ni. Dah minum air, time tu dengan angin yang super kencang, tengok pemandangan memang syok sangat sangat !

Layan dulu gambar gambar ni...

YAY DAH SAMPAI KE PUNCAK BOHEY DULANG !

Subhanallh, cantiknya! Macam edit!
Okay. Nanti sambung lagi ya :D


No comments:

Post a Comment