Segmen Ringkas by Amirah Azman

Assalamualaikum and Hi

Time tengah siok berblogwalking (dah jadi verb) nampak satu segmen ni dari Amirah Azman. Wah nama sama sama Amira ni hahaha segmen yang sangat best, hadiah pun, terms and condition pun best! So tanpa berlengah masa, jom kita start! Kepada contestant yang lain, GOODLUCK TAUU! [wink]



Assalammualaikum dan salam sejahtera

http://eira-shamiera.blogspot.my/2017/04/segmen-ringkas-by-amirah-azman.html
 ( CLICK banner untuk Join sekali)

TAMAT : 31/05/2017
So basically hadiah yang akan diberikan adalah untuk 5 ORANG pemenang dan hadiah dia sangat best iaitu poloroid! Mia memang suka poloroid tau, sebab saya suka bergambar. Bukan setakat di rumah je kerja menampal gambar di dinding, dinding bilik sewa pun kena sekali sebab memang minat. Jangan salahkan kite...

Jadi untuk gambar ini saya gunakan gambar di bawah, temanya ANUGERAH DEKAN. Wuish siap bertema kateko.


Alhamdulillah terima kasih Ya Allah
Alhamdulillah terima kasih My parents
Alhamdulillah terima kasih my lecturers
Alhamdulillah terima kasih TESLIANS! .
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞 .
Im proud to be a TESLian! Congratulations and Goodluck fer this sem fellas! 💞💞💞💞 #kptmss#MiaDeanList


Okay kenapa ini yang sangat memorable? Untuk orang lain, anugerah dekan ni senang. Untuk pelajar lain mungkin dengan bermain-main mereka terus dapat anugerah dekan. Oh ya, untuk makluman awak semua kampus saya menetapkan GPA 3.75 baru dekan ya. Jadi saya memang sangat sangat bersyukur apabila setiap kali saya dapat dekan, berdiri di pentas, menerima sijil anugerah dekan. It an honour for me. Gambar ini saya upload semasa anugerah dekan saya yang pertama, Semester 1. Caption tersebut saya memang time malam dekan tu jugak upload, menangis gembira saya malam tu. Kebetulan Hari Ibu pula dan birthday Mama time tu. Jadi hadiah ini memang untuk Mama, seseorang yang keep support me in any condition. Mama, this is an appreciation post for you.

Kemudian semasa Dekan kedua, saya pergi juga tapi hanya sijil je yang saya dapat, jadi tak dapat ambil gambar time tu sebab sijil pun dalam gulungan hehe kena pulangkan balik sebab belum habis type nama saya. Kemudian semasa dekan kali ke tiga, saya sangat tidak percaya dengan keputusan yang saya dapat. GPA 3.92 adalah pointer saya paling tinggi antara ketiga-tiga semester ini. Kemudian saya terkejut apabila saya dinobatkan sebagai Anugerah Pelajar Cemerlang Akademik dan Ko-Kurikulum di mana pada semester 2 & 3, saya merupakan Majlis Perwakilan Pelajar Exco Penerangan & Penerbitan. Dan saya sangat tidak sangka dan bersyukur dengan nikmat Allah s.w.t. kerana beri saya peluang untuk mendapat anugerah lagi. Masa dapat anugerah ni, saya semester 4. Yelah belum final semestr 4 time tu. Selepas sahaja saya terpilih menjadi Presiden Majlis Perwakilan Pelajar KPTM Semporna, tiba tiba dapat Anugerah ni, memang terkejut habis. Taktau pun dapat anugerah. Sebab biasanya saya macam dapat rasa yang saya tak sehebat pelajar yang lain. Sekali dapat, dan memang merah muka time tu.

Sepanjang semester 3, memang tak dapat percaya yang saya akan dapat 3.5 GPA. Balik je semenanjung terus minta ampun maaf dengan parents, sebab rasa memang tak dapat 3.5 pun. Not even dekan, 3.5 pun macam tak lepas. Sekali dapat result, tengok pointer, menggigil hampir pengsan hahaha drama sungguh! Tapi memang orang cakap, bila something yang kita nak sangat dapatkan kemudian bila kita tak expect kita dapat dan akhirnya dapat, hampir gugur tau jantung. Memang serious, saya akan kenang semua anugerah ni untuk masa depan saya. 


Cak cak pulak dia ni 🙈🙈 #kptmss #kptmsemporna #deanlister#teslian

Sebenarnya ini sambil revise cerita time saya anugerah dekan dulu. tak sempat nak upload di  Blog ni. Biarlah abadi selamanya kenangan ini di sini. Kalau sempat, nanti saya upload balik cerita cerita lain ye.

Oh ya anyway, untuk segmen ini juga, kita mesti follow rules yang telah diberikan. Yang mana, saya sudah laksanakan semuanya! Harap harap ada rezeki untuk menang. End for now!

3 comments:

  1. Hye Mya.. Semoga ada rezeki untuk menang ye..
    Tahniah untuk kejayaan meraih anugerah dekan.. Semoga terus cemerlang..

    ReplyDelete
  2. Terima kasih sis. Goodluck juga sis ;)
    In shaa Allah, terima kasih atas doanya hehe

    ReplyDelete