LAZADA - Online Revolution Blogger Contest


ASSALAMUALAIKUM AND HELLO

Seperti yang engkorang dah sedia maklum, LAZADA adalah satu website e-commerce terbesar di Asia Tenggara dan dah pun menjadi One-Stop Centre Online Shopping Website ke Thailand, Indonesia, Philippines, Singapore, Vietnam dan Malaysia. Lazada juga adalah satu website yang mana setiap penggunanya akan merasakan membeli belah dengan sangat mudah. Orang putih cakap, "EFFORTLESS SHOPPING"Apa bestnya LAZADA ni ialah selain korang boleh rasa pengalaman "EFFORTLESS SHOPPING" tu, korang pun boleh cari macam-macam benda yang ada di LAZADA ini. Satu website yang memang kira one-stop centre lah. Dari barang bayi, keperluan peribadi, keperluan pejabat, baju, kasut, handbag, barangan elektronik dan sebagainya. Korang sebut, memang pasti ada di LAZADA! The best!

1. Do you remember the first product that you ever purchased online? What was it and how was your experience?

Dulu memang tak minat dengan pembelian secara online ni. Lebih suka datang ke kedai, lepastu tengok barang depan mata sendiri. Tapi memang puas hati. Mia ni jenis yang cerewet dalam membeli barang, sebab tu kalau boleh memang mesti pastikan barang yang hendak dibeli tu menepati kriteria hati dan perasaan ini. Tapi bila beli secara direct ke kedai, pertama memang parking problem. Sangat susah cari parking kalau bukan di shopping mall. Dengan nak mencari barang dah satu hal, nak cari yang cantik harga terlalu pricey pulak. Bila dah tengok harga murah, barang tak berkualiti. Tak ada jalan penyelesaian dan fee parking mahal pula. Dah jatuh, ditimpa tangga pula. 

Lepastu ada nampak iklan LAZADA di tv dan online masa tu, dan mula la curiousity kills the cat. Not the real cat. Memang first beli barang secara online di website, adalah LAZADA. Masa tu memang tengah sibuk dengan assignment dan mood cuti, teringin nak simpan assignment dan tengok movies. Jadi untuk memudahkan kerja, aku pun beli hard disk / hard drive dari LAZADA. Well, sekejap je sampai. Selepas dah beli hard drive, terus beli powerbank pineng jugak. First thought ingat powerbank sampai dulu tapi turns out, hard drive sampai dulu.


Hard Drive ni serius best!


2. Which types of products would you prefer buying online? 

Baru-baru ni ada Mia beli barang untuk perlengkapan photography. Mia suka beli elektronik di LAZADA. Only LAZADA yang Mia percaya untuk beli barang barang electronic. Rasanya sejak kenal LAZADA, memang beli barang barang elektronik je dan beberapa aksesories. Disebabkan harga pun lebih murah, dan kualiti pun boleh dijamin. Memang trusted dengan LAZADA.

HAA, Ini la perlengkapan photography yang Mia beli di LAZADA. Puas hati bila sampai!
Selain electronik, Mia pun suka dengan barangan kecantikan dan pakaian. Semua harga berbaloi dan paling best ialah description LAZADA ni boleh dipercayai. Kalau biasa beli barang online, susah nak pastikan betul atau tidak sebab kadang penjual tu tak tulis description full. Ada yang menipu jugak. Tapi dekat LAZADA, memang boleh dipercayai lah.

3. What to you love about online shopping? 

Online Shopping ni mudah. Asal ada internet, senang. Dan ada duit lah ofkos. Terus je boleh purchased. Tak perlu dah nak beratur untuk bayar, tak perlu lagi nak parking, bayar duit parking, nak isi minyak, naik kereta, bayar toll dan sebagainya. Dengan harga yang sama kita beli secara offline, kita boleh dapatkan harga yang sama bila beli secara online. Tanpa perlu keluarkan banyak tenaga. Lagipun, malas nak make up kan, tunggu jela abang posmen tu datang. Mudah, cepat dan berbaloi. Yang penting kena rajin baca description dan nama product tu. Membaca itu PENTING.


4. Which products did you buy or are you planning to buy on Lazada during the Online Revolution sales? 

LAZADA sekarang sedang mengadakan Online Revolution: Shop The Universe Sales yang mana sales ini bermula dari 11 November sehingga 14 Disember 2017. Sales ini akan bergabung dengan beberapa jenama besar seperti Scholl, Vanish, Dettol, Samsung, bahkan Digi, Maxis, Maybank dan sebagainya! Jadi memang sangat rugi kalau korang tak libatkan diri (blogger) untuk contest kali ini! Disebabkan time sale ni ada banyak barangan hebat, ada beberapa barang yang Mia teringin sangat nak beli. Tapi sekarang tengah sale pulak, uhuiii memang makin semangat ni! 

Memang teringin nak beli benda ni, sebab banyak reviews cakap okay. Tapi tak pernah guna. Will going to get this later. Nasib sekarang ada diskaun yayyyyyyy

Ini pun salah satu kepentingan for me. Sebab memang sekarang amalkan makan yang ni. Biasa beli yang satu botol je. Laaa ni, ada combo siap diskaun lak tu! WOWWWWWW

Ini memang benda yang sangat penting kalau bergelar student. Bnayak kan nak kena print. And now HP pun salah satu partner LAZADA yang tengah buat sale tau! 

Jadi kepada korang yang belum dapatkan apa apa dari LAZADA, better grab now FAST! Sebab dari apa yang saya dapat, TINGGAL 3 HARI SAHAJA LAGI SALE AKAN BERMULAAAA!!



No comments:

Post a Comment