BELAJAR MAKEUP DI THREAD BY ZALORA


Makeup ni macam salah satu ritual harian untuk seorang wanita supaya lebih bersedia untuk menghadapi hari yang padat dengan pelbagai aktiviti. Memang lumrah seorang wanita tu untuk nampak cantik, kemas, bergaya dan ceria. Selain memakai pakaian yang kemas, tudung lilit lilit, kasut heels 5 inci, dan baju yang hipster. Oh lupa, OOTD pun sama. Tapi apa yang lebih penting, makeup ni mampu buat kita lebih yakin dan bahagia. Siapa tak bahagia tengok muka sendiri cantik kan? Hehehe.

Jadi Mia dah come up dengan satu artikel bertajuk "Beginner Guide to Apply Your Makeup Perfectly." Mia ajar step-by-step tau. Dari cleansing sampailah semua makeup melekat dekat muka korang. Ada orang kata tak ikut urutan pun tak apa, but mesti lah ikut urutan kan agar makeup kita menjadi padu.

Dulu Mia masa mula-mula belajar makeup pun, slow slow. Selalu tengok video Youtube, tengok tutorial tu semua nampak macam senang je. Pakai brush ni, pakai brush tu, kening macam ni, kening macamtu. Banyak sangat teori, tapi bila pply teori tu, tak ngam pula dengan muka ni. Tak sesuai. Tak cantik. Jadi Mia siapkan article khas untuk engkorang yang baruuuu je nak cuba menjinak-jinak dengan dunia makeup. 


Korang tengok lah cara Mia makeup dengan sangat-sangat biasa. Ni masa makeup tahun 2017. Setahun lepas lah. Time ni memang dah belajar makeup sikit-sikit. Tapi still, mesti kens ada improvement lagi. Simple je kan? Hehehe.

So kepada korang yang sama macam Mia, baru berjinak-jinak nak menceburi dunia makeup, boleh terus ke website INI dan sila tinggalkan komen disana kalau ada salah ataupun pendapat yang boleh ditambah untuk next article!

Love,
Mia. 

1 comment:

  1. terbaek.. asah lagi skill.. mana tau blh buat partime lps ni.. :)

    ReplyDelete