SUPPLEMENT TERBAIK DENGAN BAHAN ORGANIK YANG SELAMAT DARI KITSUI MALAYSIA



HALUUU GAIS! Siapa sini tak pernah suka minuman kolagen? Sama lah. Myra paling tak tahan sebenarnya dengan kolagen sebab rasanya kureng sikit. Kita faham, memang macamtu lah cara minuman botani kan. Sebenarnya disebalik ke-tidak-sedap-an tu lah mengandungi banyak khasat tau. Jangan rasa diri tu dah sihat sangat, lebih-lebih lagi girls ni. Kolagen semulajadi kita akan semakin mengurang saban tahun tau. Jangan buat main-main. Kita nak guna badan kita lama, so luar dalam kena jaga elok-elok.



Myra nak perkenalkan dengan korang tentang satu jenama kolagen yang sangat famous dan tidak asing lagi, iaitu jenama KITSUI. Haa siapa rajin pergi Watsons atau Guardians tu mesti pernah ternampak jenama ni kan? Its quite popular, actually. Jadi yang dekat gambar Myra tu ada 2 jenis kolagen iaitu KITSUI KOREAN WHITE dan juga KITSUI GENERATION 3 COLLA. Comel sangat nama tu kan. Khasiat dia pun comel jugak, sesuai sangat untuk korang yang nak kulit cantik, muka flawless, untuk rambut, untuk kuku, nak kulit putih semua lah. Memang korang kena cuba supplement ni. 




























KITSUI KOREAN WHITE
Bertindak sebagai anti penuaan atau anti-aging lah yang orang familiar, boleh mencerahkan luka jerawat dan menutup secara rapat, sesuai untuk masalah jerawat, parut jerawat, masalah jeragat, liang pori terbuka, masalah kulit kusam dan masalah kulit gelap. Untuk menghilangkan bintik-bintik atau tompok-tompok hitam di bahagian badan dan muka serta mencerahkan kulit muka (bebas kandungan gula)


KITSUI GENERATION 3 COLLA
Mengandungi astaxanthin dan collagen yang dapat membantu mengurangkan muka kulit yang kering, mengurangkan garis-garis halus di muka, menguatkan akar rambut, menguatkan tenaga dalaman dan melicinkan muka kulit. 

Kiranya kedua-dua jenis produk Kitsui yang Myra dapat ni mengandungi kolagen dan semestinya diperbuat daripada bahan organik tau. Myra pun baru tau yang produk Kitsui ni adalah makanan tambahan yang akan membantu mengimbangkan nutrisi yang kekurangan dari makanan seharian kita. Contoh makanan seharian kita tu ada zat-zat yang terkurang, so dengan mengamalkan produk Kitsui ni dapatlah menambah zat-zat tu. Gitchew.

Kitsui jugak diperbuat daripada makanan seharian tau seperti sayur-sayuran, buah-buahan dan kolagen dari ikan. Patutlah katanya boleh menambah nutrisi dan tergolong dalam kalangan makanan SUPERFOOD tau. Superfood ni adalah kriteria makanan yang mengandungi nutrisi yang lengkap. Korang boleh google kalau tak percaya. Dahsyat kan?

Produk Kitsui ni jugak cuma ada no.reference dari Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan dikategorikan sebagai makanan. Sebab kenapa Kitsui tak ada nombor MAL adalah disebabkan nombor MAL hanya untuk produk yang diperbuat dari ubat atau dikelaskan sebagai ubat. Tapi sebab Kitsui ni bukan ubat, dia dalam kategori makanan, so takde lah nombor MAL. Ade paham ke? Hehe.










































So setiap kotak mengandungi 15 sachet, dan sekotak berhagr RM 38.80 sahaja. Dan ianya HANYA dijual di FARMASI WATSONS DAN GUARDIAN MALAYSIA. Kalau korang nak beli dari HQ korang boleh beli dekat website kitsui.com.my. Kalau korang ada nampak dekat kedai-kedai lain, tu semua FAKE tau. Hati-hati. Kalau korang beli dekat LAZADA ke, Shopee ke, pastikan penjualnya ialah Watsons atau Guardian, selain dua ni adalah FAKE.

Myra nak share sikit beberapa tips atau pantang untuk korang yang mengamalkan kolagen ni. Baca tau, jangan tak baca!
  • Untuk MASALAH JERAWAT, sila pantang susu, makanan bergoreng dan kicap soya.
  • Elakkan pengambilan KAFEIN sebab boleh mempercepatkan proses penuaan.
  • Masa PERIOD jangan consume, atau lebih baik STOP sebab sistem penyerapan badan masih lemah so akan membazri kalau korang terus consume.
  • Boleh JARAKKAN waktu pengambilan selama 5 jam jika ambil UBAT dari hospital / klinik.
  • Sesuai diambil selepas kandungan / pregnant / baby yang berusia 4 bulan ke atas untuk ibu mengandung / ibu menyusu.
  • Produk slimming / detox TIDAK SESUAI untuk ibu menyusu atau ibu mengandung.
  • Amalkan minum AIR MASAK 2-3 LITER sehari untuk kesan terbaik.
  • Jika mempunyai MASALAH KESIHATAN sila rujuk doktor pakar atau pakar kesihatan dahulu sebelum mengambil apa-apa jenis produk.
  • Produk yang MEMPUNYAI KOLAGEN tidak digalakkan dan tidak sesuai untuk pengguna yang mempunyai masalah alahan makanan laut atau masalah kulit sensitif atau masalah resdung.
  • Boleh bancuh dengan air suam, air bisa atau air sejuk tapi pastikan betul-betul larut sebelum minum.
  • Produk ini sesuai diambil selepas sarapan atau sebelum tidur. Tapi better sebelum tidur lah sebab masa tidur tu kadar penyerapan adalah lebih tinggi.

Jangan lupa dapatkan KITSUI korang di website : kitsui.com.my. Jenguk jenguk facebook dan instagram diorang sekali yaa. Facebook : kitsuimy Instagram : @kitsuimalaysia 

23 comments:

  1. Masih ada produk ni jual kt guardian or watsons?

    ReplyDelete
  2. Awak campur ke kedua2 collagen tu time minum?

    ReplyDelete
  3. Terima kasih Myra . perkongsian yg baik dn jelas

    ReplyDelete
  4. Hi. Boleh campur dgn supplement vitamin C yg lain x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau nak minum boleh je tapi secara berasingan. Jangan campur sekaligus.

      Delete
  5. Assalam...saya fisrt time nak try...saya beli keduanya sekali....boleh tak klu campur kedua2 skali utk minum....ke kena asing2??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. Saya rasa sebaiknya minum asing asing, jangan sekali kan. Macam saya, selepas consume 1 cawan, saya consume satu cawan lagi. Tapi tak campur dua sachet dalam 1 cawan. Haa gitu...

      Delete
  6. Salam ! ;) saya nak tanya awak consume sehari 2 produk tu ke atau , harini korean white esok collagen 3 colla ? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam awak! Saya consume sehari 2 produk wak. Tapi minum 1 sachet pada satu-satu masa. Jgn campur dua dua dalam satu cawan.

      Delete
  7. Contoh kalau sy consume 1 pgi 1 malam boleh ke? Atau dua² kena mnum malam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello dear. Boleh juga awak. Tapi Myra buat dua dua serentak sebab saya ni cepat lupa. Hehehe. Tapi sebenarnya kan wak, kadar penyerapan waktu malam adalah lebih baik.

      Delete
  8. Produk 2 ni jeke yg x le consume time period? Kalo dettox and 2xs lemon x le consume jugk ke time period? Maaf ye sje tnaye..sbb keliru jugk nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebarang supplement boleh diminum semasa period tetapi ianya akan jadi pembaziran sebab masa period kita sedang mengeluarkan nutrient dalam darah, so effect dia akan jadi sia-sia. So lebih baik, apa ap ajenis supplement di amalkan bukan semasa period. Hehehe.

      Delete
  9. Ehem2..sy ni laki.suka minum benda2 cmni.. Ada effect lain ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. So far takde masalah untuk lelaki consume. Cuma beza dari segi keberkesanan lah. Di sebabkan lelaki tidak mengalami perubahan hormon secepat perempuan, biasanya keberkesanan adalah lebih pantas.

      Delete
  10. Saya minum teh hijau sebelum tidur.. Saya boleh ke saya minum kitsui dahulu kemudian minum pula teh hijau cawan yg lain.. Atau cukup saya minum kitsui hentikan teh hijau sebelum tidur?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello dear. Saya tak berapa pasti tapi sebaiknya jarakkan masa 2-3 jam sebelum consume kitsui ya.

      Delete
  11. Macmana kita nk tau produk ni yg fake?;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi dear. Kalau nak tahu yang ianya fake atau tidak, semestinya dijual di mana-mana marketplace. Sebab Kitsui dah mention, original hanya melalui Website, Guardian dan Watsons sahaja. Harap jawapan ni membantu!

      Delete