CARA NAK REQUEST PAYOUT DARI SUSHIVID


Korang mesti tahu kan, Myra dah mula berkecimpung dalam dunia Influencer Marketing ni?  Especially bagi sesiapa yang follow instagram Myra (@myraaaaawr) mesti banyak nampak, Myra mula join events, dapat reviews, jadi ambassador untuk certain brands. Ada yang pernah bertanya, macam mana nak mulakan? Dan Myra rasa sekarang adalah masa yang tepat untuk Myra kogsikan dengan korang tentang perjalanan dalam dunia Influencer Marketing ni. Semoga bermanfaat!

Myra sebenarnya mulakan dengan menjadi blogger selama 9 tahun, sejak tahun 2010. Kemudian, mula jaga traffic sejak 2018 dan terus melabuhkan sayap menjadi salah seorang influencer di Sushivid. Korang boleh search dan tengok sendiri ya. So untuk cara daftar dan sebagainya, sangat mudah. Antara company yang sangat senang untuk bekerjasama, sangat senang untuk request payout dan sangat mudah untuk menerima kerja. Overall, sesiapa yang berminat dan mempunyai komitmen serta creative korang memang kena sign up laju-laju!

So untuk post kali ni, Myra hanya akan cerita tentang cara nak payout request dari Sushivid, selepas kita dah berjaya buat kerja kita, takde salahnya untuk kita keluarkan duit kita. Selepas habis je campaign, duit kita akan di record kan di e-wallet kita. Dan korang boleh keluarkan pada bila-bila masa sahaja. Tapi sekarang, kalau tak silap, dorang akan proses setiap Isnin, jadi kena bertabah dulu ya.

1. Korang boleh terus tekan e-wallet korang dan boleh nampak, campaign apa je yang dah settle, berapa lagi yang pending (belum dapat payment), berapa total keseluruhan gaji kita. Dan korang boleh tekan PAYOUT REQUEST untuk keluarkan duit tersebut.



2. Macam yang korang tengok, dia ada charges. Kalau nak keluarkan duit di bawah RM 100, akan dikenakan charge sebanyak RM 2, kalau di atas jumlah tersebut akan dikira sebagai tiada charge!



3. Next korang boleh pilih campaign mana yang available untuk cashout, dan mana satu yang korang nak keluarkan.



4. Lepas dah settle pilih, dorang akan keluarkan slip. Dan korang dah boleh scnrsht lah. Settle! Senang gila kan?

 

So kepada korang yang dah join sushivid, jangan lupa untuk tetap berkarya dan bercreative! Sebab memang tak rugi. Dan kepada yang nak tambah side income, boleh terus daftar di Sushivid tauu. Sambil online, sambil buat income! 


3 comments:

  1. Nak tnya, lepas je screenshot slip tu, terus bagi je ke kat bank?😅

    ReplyDelete
  2. Once dah setup the first time, the next time jadi senang sikit.

    ReplyDelete